Бібліотека
Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів є його обов’язковим
структурним підрозділом – шкільним бібліотечним інформаційним центром. Свою
діяльність шкільна бібліотека організовує до плану роботи, що затверджується
педагогічною радою школи. У своїй роботі бібліотека керується
основними нормативно - правовими документами: Закон України «Про загальну
середню освіту»; Закон України «Про бібліотеку та бібліотечну
справу»;Положення «Про бібліотеку середнього загальноосвітнього закладу».
В 2013 році в
бібліотеці було зроблено капітальний ремонт та обладнано новими меблями, новими
стелажами та шафами для книг,полицями для виставок, комп’ютером та ноутбуками з
підключенням до інтернету, відремонтовано і упорядковано книгосховище.
Бібліотека працює з 8 до 16 години.
ПОЛОЖЕННЯ
про шкільну бібліотеку Херсонської
загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №14
Херсонської міської ради
Складено на основі
типового «Положення про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу»
затвердженого Міносвіти України від 14 квітня 1999р. № 139.
1. Загальні положення
1.
Бібліотека Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 14 є його
обов'язковим структурним підрозділом, який здійснює бібліотечно-інформаційне,
культурно - просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу як в
урочний, так і в позаурочний час. Свою діяльність організовує спільно з
педагогічним колективом, відповідно до планів роботи і регламентуючої
документації, що затверджується директором закладу.
2. Навчальний
заклад забезпечує правові, організаційні, фінансові та матеріальні умови,
необхідні для функціонування бібліотеки, зокрема, належне зберігання,
використання і поповнення фондів бібліотеки, гарантує їх цілісність,
неподільність і невідчуженість. Приміщення, обладнання, майно бібліотеки
утримується навчальним закладом на безстроковому і безоплатному користуванні та
оперативному управлінні.
3. У своїй діяльності бібліотека керується Законом України «Про освіту», Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», іншими законодавствами та підзаконними нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
3. У своїй діяльності бібліотека керується Законом України «Про освіту», Законом України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», іншими законодавствами та підзаконними нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
4.
Бібліотека навчального закладу своєю діяльністю сприяє реалізації державної
політики у галузі освіти і культури; дотримується принципів гуманізму і
демократизму, пріоритету загальнолюдських цінностей і моралі.
5.
Бібліотека доступна та безкоштовна для користувачів, якими є вчителі, учні,
працівники навчального закладу, батьки.
6.
Порядок доступу до бібліотечних фондів та іншої бібліотечної інформації,
перелік основних послуг і умови їх надання визначаються правилами користування
бібліотекою, які затверджуються директором навчального закладу і складаються на
основі типових правил користування бібліотекою.
2. Основні завдання
1.
Бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх
напрямів навчально-виховного процесу конкретного закладу у засвоєнні як
програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті.
2.
Розширення бібліотечно-інформаційних послуг на основі удосконалення традиційних
і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи. Введення в роботу
бібліотеки новітніх технологій.
3.
Формування в учнів умінь та навичок бібліотечного користувача, розкриття перед
ними основних (модельних, базових) функцій бібліотеки, з'ясування прав і
обов'язків користувача, виховання поваги до правил користувача своєї і
будь-якої бібліотеки, популяризація бібліотечно-бібліографічних знань.
4. Сприяння вихованню
гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського
обов'язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.
5. Всебічне сприяння
підвищенню фахової, педагогічної майстерності вчителів, батьків шляхом
популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї.
6 Бібліотечно-інформаційне
забезпечення особистісних потреб користувачів у профорієнтаційному визначенні.
7. Виховання в учнів
інформаційної культури — сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого
добору джерел, навичок систематизації та особистої оцінки.
8. Координація
діяльності бібліотеки з громадськими організаціями, співпраця та взаємодія з
освітянськими бібліотеками та мережею бібліотек інших систем і відомств.
3. Зміст роботи
3.1.Формує
універсальний, з урахуванням профілю, бібліотечний фонд, який відповідає змісту
навчання у навчальному закладі, його інформаційним і виховним функціям, запитам
та інтересам користувачів, забезпечує його належне розміщення, облік і
зберігання. В нього включаються: довідково-енциклопедичні, інформаційні видання
з питань методики навчання, психології, підручники, навчальні посібники і
дидактичні матеріали, художня література, періодичні видання.
3.1.1.Здійснює
організацію, раціональне розміщення та облік основних і додаткових бібліотечних
фондів, їх зберігання та реєстрацію.
3.1.2.Систематично
аналізує використання бібліотечного фонду, веде роботу з його популяризації.
3.1.3.Обслуговує
читачів у режимі абонементу та читальної зали.
3.2.1.Бере участь у
створенні і використанні галузевих баз даних.
3.2.2.Вивчає інформаційні
потреби вчителів, вихователів, учнів, батьків, здійснює диференційоване
обслуговування читачів, використовуючи різні форми і методи індивідуальної,
групової і масової роботи.
3.3 Засобами бібліотечної роботи популяризує книгу і
читання, підвищує престиж освіченості і культурності, виходячи як з потреб
суспільства, так і з природних прагнень особистості.
3.3.1.Складає і готує списки літератури на допомогу
навчально-виховній роботі закладу, виконує довідкову й інформаційну роботу
шляхом масового, групового та індивідуального інформування.
3.3.2.Веде роботу з
популяризації бібліотечно-бібліографічних знань серед учнів за допомогою
проведення бесід, організації книжкових виставок, оглядів, лекцій, бібліотечних
уроків, надання індивідуальних і групових консультацій тощо.
3.3.3.Спільно з
учителями та громадськими організаціями проводить читацькі конференції,
літературні та музичні вечори, диспути, ігри та інші масові заходи.
3.4. В межах своєї
діяльності бере участь у навчально-виховному процесі, в організації загальних,
групових, класних, масових заходів, виставок та оглядів, передбачених планом
роботи.
3.5. Координує і
кооперує свою діяльність з бібліотеками інших навчальних закладів, систем і
відомств щодо спільних дій та заходів у навчальній і дозвіллєвій діяльності.
3.5.1.Реалізує
можливості взаємовикористання бібліотечних фондів за допомогою внутрішнього
книгообміну та міжбібліотечного абонементу (МБА).
3.5.2.Вивчає і
впроваджує в практику роботи кращий досвід бібліотек загальноосвітніх навчальних
закладів.
3.6. Надає
користувачам можливість доступу до мережі Інтернет. Права та обов'язки
користувачів при цьому визначаються Правилами користування бібліотекою.
Правила користування бібліотекою
Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 14
1. Загальні положення
1.1. Правила
користування бібліотекою розроблені відповідно до Закону України «Про
бібліотеки і бібліотечну справу» із змінами і доповненнями, затвердженими
Верховною Радою України 16.03.2000р., «Типових правил користування бібліотеками
в Україні», затверджених наказом Міністерства культури і мистецтв України від
25.05.2001р. № 319 і зареєстрованими у Міністерстві юстиції України
22.06.2001р. за № 538/5729, « Положення про бібліотеку загальноосвітнього
навчального закладу», затверджених наказом міносвіти України від 14.05.1999р. №
139.
1.2. Правила
користування бібліотекою – це документ , що регламентує відносини користувача з
бібліотекою , встановлює загальний порядок організації обслуговування
користувачів, доступ до фондів бібліотеки, права та обов’язки користувачів
бібліотеки.
1.3. Правила
користування бібліотекою затверджуються директором школи.
2. Порядок
користування бібліотекою
2.1. Учні записуються
до бібліотеки в груповому ( класи) або в індивідуальному порядку, дорослі за
пред’явленням паспорта.
2.2. На кожного
користувача заповнюється читацький формуляр як документ , що підтверджує факт і
дату видачі користувачеві документів з фонду бібліотеки та їх повернення.
2.3. Під час запису
до бібліотеки користувачі повинні ознайомитися з Правилами користування нею і
підтвердити зобов’язання про їх виконання своїм підписом у формулярі ( крім
учнів 1-4 класів).
2.4. Термін
користування документами, які видаються в бібліотеці, не більше 15 днів.
Кількість примірників, які видаються у бібліотеці, не більше 5.
2.5. Навчальна
методична література видається користувачам на час навчання відповідно до
програм з обов’язковою перереєстрацією наприкінці навчального року.
2.6. У разі
необхідності термін використання документів може бути продовжений , якщо на
видання немає попиту з боку інших користувачів, або скорочений, якщо видання
користується попитом.
2.7. Періодичні
видання видаються вчителям – предметникам терміном на 15 днів. За кожний
примірник користувач розписується у читацькому формулярі ( крім учнів 1-4
класів).
2.8. Періодичні
видання видаються учням лише в читальному залі.
2.9. Кількість документів,
які видаються в читальному залі, необмежена.
2.10. Рідкісні,
цінні, довідково-енциклопедичні видання, підручники, хрестоматії, видаються
лише в читальному залі.
3. Права,
обов’язки та відповідальність користувачів
Користувач має право:
3.1. Безкоштовно
користуватися бібліотечно-інформаційними послугами.
3.2. Одержувати повну
інформацію про склад фонду бібліотеки та порядок доступу до нього.
3.3. Отримувати у
тимчасове користування необхідні документи ( на різних носіях інформації ) з
фонду бібліотеки.
3.4. Отримувати
бібліотечно–бібліографічні знання, навички та вміння самостійного користування
бібліотекою (інформацією).
3.5. Брати участь у
заходах , що їх проводить бібліотека.
3.6. Обиратися до
бібліотечного активу, надавати практичну допомогу бібліотеці.
3.7. Подавати
адміністрації школи зауваження, пропозиції щодо роботи бібліотеки.
Користувач
зобов’язаний:
3.8. Дотримуватися
Правил користування бібліотекою.
3.9. У разі запису до
бібліотеки потрібно надати необхідні відомості про себе для заповнення
читацького формуляра.
3.10. Дбайливо
ставитись до документів, отриманих з фондів бібліотеки : не псувати, не робити
позначок, не підкреслювати, не виривати і не загинати сторінки.
3.11. Повертати
документи не пізніше встановленого терміну.
3.12. Не виносити з
приміщення бібліотеки документи, які не зафіксовані в читацькому формулярі.
Відповідальність користувачів:
3.13. У разі втрати
або пошкодження документів з фонду бібліотеки користувач повинен замінити їх
аналогічними або рівноцінними (за визначенням бібліотекаря ) документами , або
внести кратне відшкодування вартості документів. Вартість відшкодування визначається
бібліотекою залежно від цінності документа.
3.14. За втрату
документів з бібліотечних фондів або їх пошкодження відповідальність несуть
батьки або особи, під наглядом яких перебувають діти.
4. Права та
обов’язки бібліотеки.
Бібліотека
зобов’язана:
4.1. Формувати
універсальний бібліотечний фонд з урахуванням змісту навчання закладу, згідно з
його інформаційними і виховними функціями, запитами та інтересами користувачів
тощо.
4.2. Організовувати,
раціонально розміщувати та вести облік бібліотечних фондів.
4.3. Систематично
аналізувати використання бібліотечного фонду.
4.4. Пропагувати
книгу і читання засобами бібліотечної роботи, сприяти підвищенню культури
читання.
4.5. Складати і
готувати списки літератури на допомогу навчально-виховній роботі та на запити
громадян. Виконувати довідкову та інформаційну роботу шляхом групового та
індивідуального інформування.
4.6. Формувати
систему бібліотечно-бібліографічної освіти учнів та педколективу.
4.7. Систематично
слідкувати за своєчасним поверненням до бібліотеки виданих документів.
4.8. Забезпечувати
користувачів необхідними документами під час канікул та для підготовки до
вступних іспитів.
4.9. Проводити на
початку навчального року перереєстрацію користувачів.
4.10. Організовувати
ремонт видань та палітурні роботи.
4.11. Створювати та
підтримувати комфортні умови для роботи користувачів
4.12. Забезпечувати
режим роботи бібліотеки згідно вимогами навчального закладу.
Бібліотека має право:
4.13. Визначати зміст
та форми своєї діяльності .
4.14. Знайомитись з
планами роботи навчального закладу.
4.15. Ставити до
відома адміністрацію школи про порушення користувачами основних вимог до
користування документами.
Немає коментарів:
Дописати коментар